Ljusparty o ljushuvud

I går kväll var jag hos Jenny på ljusparty. Det bästaste med detta var att vi fick dricka bubbel ;)
Idag hälsade jag på Sabina o blev själv ett ljushuvud, snygg va. Så J-a bra på selfies...
Hästarna fick vila, hann inte med dem. Hade personalmöte oxå på morgonen, men i morgon hoppas jag hinna med varsin runda i skogen. Vill testa hackamoret jag fick låna av Hanna. Hoppas han går bättre på det fina kungen.
På lektionerna ikväll hade jag tänkt ha samma hoppövningar som vi red i måndags, men Tilda o Hilda hade byggt upp en så fin bana så använde den istället. Eleverna fick rida en distans mellan två hinder där de fick rida 4 resp 5 galoppsprång. Därefter red vi i en 8=använda inner skänkel att forma, ytter skänkel att svänga. Därefter bana med lite gymnastik inblandat. Kul övning o duktiga ryttare.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb