Tävling x 2

Började dagen med klubbtävling i hoppning på LHK. Inte så många starter, ca 15-20, men det var väldigt mysigt o trevligt. Mira var med på Coco, felfri i  60 o 4 fel i 70. Hon hoppade även en felfri 70-runda på Chatte, så duktiga så :) Därefter hoppade jag en 1.10 på honom. Slarvade med den väg så där stannade vi. Men då berättade den pedagogiska ridläraren till alla ridelever att det var pga dåligt vägval o att de inte skulle göra så ;) Men det hade jag nog inte behövt berätta det, verkar som de visste det redan. Tror alla fick rosetter idag!?

Därefter var det att nästintill kasta Jöns in i transporten för att åka på allsvenskefinal i Tingsryd. Jöns kom 6:a i LB:3 med 64% o 7:a i LA:3 med 67%, men han hade dålig framåtbudning i båda, i LA:n hade vi tom två kraftiga missar. Förvånad över % i båda klasserna, tyckte nog han var värd lite mer i första även om jag ej var nöjd o trodde inte jag skulle få så mycket i andra. Men så är det ju en bedömningssport... Laget kom trea idag, bara någon hundradel från tvåan. Vann gjorde TIRK, GRATTIS till dem!

Red i sadeln jag fick låna från Ingrid, en Spalding. Satt stadigt i den men tycker nog att den är lite obekväm i sätet. Är ju van vid Ankys djupa säte också. Usch o pust o fy. Dumma sadel som gick sönder. Ska kolla om det inte går att svetsa ihop den o ha den som extra sadel i alla fall.

Då jag kom hem var stallet mockat o hö inlagt. Tack snälla ,underbara, gulliga Mira, Thelma o Signe!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb