Hopptävling på LHK

Jag började med att hoppa klubbens nya ridskolehäst Jurata. Lite stark i framridningen men väl inne på banan kändes hon bra o det blev felfri ritt. Duktig. Hoppas nu mågra elever vill ut o tävla med henne.
Därefter red jag två 1.00m med Jöns. Mycket nöjd även med han, men ett riv i varje. I första ett retfullt riv i b-hindret på kombinationen, i andra både fastnade o gled tygeln, så hade problem till hinder nr.2 o rev det. Men han hoppar mycket bättre nu. Skönt, verkar som det funkar att träna 
Därefter var det Chattes tur. Idag var vi med i LHK:s hopplag. Startade sist o var tvungen att rida felfritt för att komma till omhoppning, å som tur var gjorde vi det. Väl i omh slarvade jag med vägen o fick ett riv så vi slutade trea (tänk på det alla kära elever, viktigt att rida bra väg, därför jag tjatar om det ;)) I 1.10m var han kanon fin, felfri i grundomg, fick en kanon tid i omhoppningen men rev ett hinder,  fast han kändes helt underbar. Hade inte planerat att rida fort, men det kändes inte fort o han var så mjuk o vändbar så det bidde så. Mycket nöjd med mina fina hästar fast jag hade lite stolpe ut. Men det var ju oxå bara 2:a hopptävlingen för mig för i år. Som sagt, träning ger färdighet, även på att tävla.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb