Dagens medaljskörd

Fälttävlan på Udden idag. Blev DM 3:a med Chatte, 6:a totalt å 3:a med Jöns. Båda hästarna riktigt fina. Jöns börjar hoppa bra! Rev ett hinder med honom för jag red dåligt, men annars bra över. 66% i dressyren o felfri terräng, kom in 2 sek från optimaltiden!!! Jättefin känsla på honom. Chatte är jag väldigt besviken över hans dressyrpoäng. Han gick som han brukar, typ samma motstånd o vi fick 66% o låg tio därefter. Brukar vara topp tre. En ryttare hade gått fram till domaren o frågat om hon inte såg så bra idag (tror de kände varandra) då hon tyckte jag skulle ha mer poäng. Men jättejättefin i hoppningen, snabb o säker i terrängen.  Fina hästar jag har, borde sälja dem dyrt :) 
Men jag hade skitashelvetesont i benet idag, grrr. Inte lätt att vara mjuk o följsam på hästen då :(
Agneta Bertilsson kom 2:a på sin fina Taleya, ett skrittsteg mindre i vattnen o hon hade vunnit :) Men de är så grymma i dressyren så de kan kosta på sig lite tidsfel. Hon rekommenderade denna salva till sår tex i mungipa som Chatte har. Måste testa. 
Har nu vunnit 2 sådana här. Säkert jättedyra o bra, men jag är skeptisk till massa fodertillskott jag inte vet om jag behöver. Någon som har använt detta o kan rekommendera det?
 
Ett stort tack till Jimmy som än en gång följde med på en mastodont dag. Med två hästar klarar man ju inte rida fälttävlan själv. Men tror nog min kära man följer med nästa gång, Agneta hade sin med o de hade så trevligt så ;)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb