2 tävlingar på en dag + en match!

Först drog Coco o Sonette iväg med sina ryttare till Lammhult för lite hoppning. Mira fick jag hämta på ridskolan, där hon hade varit på övernattning. Hade somnat vid tre-tiden efter att lite skitungar busat med dem mitt i natten = trött Mira. Men tävlingen skötte de bra. Tyvärr ingen rosett eftersom de rev ett hinder, men en mycket fin runda med bra tempo o språng :)

Sedan packade jag in Jöns o for till Braås idag igen för dressyrallsvenskan. Vi hade ju en första plats att försvara! Tyvärr kom vi nu på tredjeplats, men alla i laget red mycket bra, men motståndet var tuffare denna omgång. Själv är jag inte nöjd med mina ritter, han hade dålig framåtbjudning o var inte helt liksidig, men % var bra o vi kom 8:a respektive 7:a med 67% o 70%.

Hann inte vara med på sista prisutdelningen för ville hem o kolla då Seb spelade match med -02:orna. Tyvärr förlust men trevligt att sitta o snacka skit med annat (läs icke hästfolk) i solen. (absolut INGET fel på hästfolk, men omväxling förnöjer ju ;))
Å så har jag faktiskt röstat också! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb