Zorliberty

Ny häst i stallet, ett 4-årigt sto som ska ridas in. Hade hennes storebror för några år sedan på in/tillridning. Den absolut bästa häst jag någonsin suttit på. Denna kanske inte är lika talangfull, men vi får väl se. Dagens uppgift var egentligen att bli longerad, men det blev att komma in i stallet från hagen. Det var en äcklig vattenpöl innan dörren som lilla Sessan (hon kallas för det) bara vägrade gå igenom. Men gissa vem som tillslut vann?  Ja egentligen var det hon, för hon hoppade över,  fast jag låtsas att det var jag...;) Hon fick göra det många gånger.
Annars har jag hunnit med två privatlektioner idag (en på tyska, o jag kan inte ett ord tyska...) Å så har jag ridit en liten vit (säger bara: synd att den inte är stor, mycket trevlig att rida) å en stor fux, som var mycket, mycket trevligare i grundridningen än sist jag red. Men idag var det hoppning som gällde, å det var liiiite svårare. Men sista hoppet blev bra. Inte så lätt att veta hur man ska använda alla 4 ben o en stor kropp ;)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb