Lååång dag (härlig dag)

Började dagen med ett dressyrpass på Chatte, övade på små hjälper, stilla mjuk hand o avslappnade skänklar. Svårt.
 Därefter kastade jag mig i bilen för att hämta LHK:s nya ridskolehäst, Jurata. Ett polskt halvblod på ca 161 cm, 13 år, har tävlat lite hoppning med sin förra ägare. Hoppas hon kommer att trivas hos oss. Hon är JÄTTESÖT! Bild kommer senare.
På em red jag IA:s häst Lupin. Man får väcka honom lite, lite okänslig för skänkeln. Jag var lite brutal, så hoppsan vad nära jag var att ramla av ;) Men oj så fin han var idag, mycket bättre än sist jag red. Ordinarie ryttare har legat i! Ska tävla mot dem på söndag, då ska jag se till att väcka honom (inte så mycket så ryttaren faller av) så att de vinner STORT över mig! Red Jöns därefter (det är han som ska tävla, div.2, LHK har lag) han är skumpigare....
Avslutade kvällen med t.s möte. Var är engagemanget undrar jag? Men vi hade skoj, å minsann om vi inte fixade till både PM o startlistor till lördagen hopptävlingar. Så duktiga så :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb