Fälttävlan i Boxholm

Fina Jöns startade sin andra debutant (första på "bortaplan", om man kan kalla Udden "hemma")
SKITFIN i dressyren! Tycker ju allt som oftast att mina pållar blir sega på banan, men då vi kom in växta han upp, spetsade öron å så var det egentligen bara för mig att åka med. Log hela ritten :) Helt klart bästa hittills. Brukar rida på ca 66%, nu fick jag 62%... Jaja, det är en bedömningssport. Å i slutändan spelade det ingen roll...
I hoppningen fick vi bara ett nedslag, å det var helt o hållet mitt fel. Han som brukar riva bort sig, duktiga pojken!

Men terrängen var desto läskigare. Stannade typ 10m innan både hinder nr.1 o 2. Men då han bara fått gå fram o kolla så hoppade han fint sen. får stanna 3 ggr på ett o samma hinder, max 5 stopp totalt, å det gjorde vi=uteslutna. Hade naturligtvis hoppats på bättre resultat, men är ändå inte förvånad. Men kom runt hela banan, bra erfarenhet kanske?


Båda såg i alla fall så här glada ut efter avslutad ritt. Tänk om jag såg hälften så glad ut efter en dressyrritt som gått bra ;)

Chatte ville tydligen inte fotografen fota så mycket, men här kommer han i full galopp mot sista hindret. Vi tog ledningen efter dressyren, gjorde en felfri banhoppning o terräng, men hade fel på tiden, gick för fort första halvan så då bromsade jag lite så jag red in 8 sekunder för långsamt så då halkade jag ner till en andra plats. Men han ÄLSKAR verkligen detta Chatte. Innan start gjorde han levader o caprioler om vart annat. Funktionärerna trodde det var någon insekt som bet honom :)
 
Men det var stressande att rida två terränger på samma dag i två klasser. Tänk Linda Algotsson som ofta har fyra hästar med. Men hon har ju liiiite mer erfarenhet...
TACK Ida Ärtskida för all hjälp, hade ju aldrig klarat mig utan dig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb