Monstret har rymt

Å istället hade vi en snäll Coco då vi skodde henne idag, Tog inte ens fram en brems o nu har hon 4 nya skor. De andra pållarne fick också skor o jag fick en räkning på 2685 kr #intealltidendanspårosoratthahäst 
Barnen, jag o mormor drog till Dädesjö marknad o mötte upp Hildingsson. Mest för att köpa blommor men det fanns inga. Köpte dessa snygga byxor (?) Ja jag tycker det i alla fall, sååå nöjd. Annars är det nog inte så skoj att gå med mig där, man träffar ju typ ALLA man känner men aldrig träffar. Så puss o kram o hur är det med dig låter det hela tiden. Kul :)
Därefter blev det banbygge o förberedande inför morgondagens tävling. Kolla så snygga bommarna blir med lite ny färg. Tack duktiga Jimmy för det! Har han gjort ideelt utan någon hjälp (just dessa bommar gjorde nog Annie o han då de sommarjobbade, man sen fortsatte han måla annat ;)) 
Men de andra ser desto skabbigare ut nu...
 
Men man kan undra var alla är då det vankas tävling. Vi var 7 personer som byggde. 5 från ts, 2 ponnymammor (en ts medlem) o en till som red hos oss för länge sen o nu kom upp o ville hjälpa till. Fantastiskt av henne! Men ni andra då? Det är ju fler LHK:are som ska hoppa i morgon. Det är säkert fler som tycker det är kul att vi har tävlingar. Det tycker jag också, men INTE om man ska behöva göra det mesta själv. Var på klubben i 3,5 h idag o lika länge i tisdags, å detta är en liten tävling, å då har den inte ens börjat än. Min tid är lika dyrbar som alla andras, å om vi hjälps åt o delar på uppgifterna så blir det inte så tungt utan att vi kan fortsätta att arrangera tävlingar. Vet att jag skrivit om detta innan, är alltid så här tyvärr, men en dag säger vi upp oss, å då blir det inga fler tävlingar på LHK :(

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb