Div.1 dressyr i Åseda

Ja jag är ju inlånad till Braås fast jag tävlar för LHK, bra kombo. Laget kom tvåa (igen) o jag kom trea. Bra resultat men jag är missnöjd med mina poäng. Var för en gångs skull nöjd då jag red ut, tyckte det var en bättre ritt än sist då jag hade 66%, sedan dömer ju domarna olika, men inte trodde jag att jag skulle få så lågt som 61%:( Inte nog med det, det var tråkigt dömt. Tex fick jag en 5:a på en dålig fattning där han först fattade fel, å så fick jag 6-6,5 på mina byten som var bra. Inte stor skillnad på bra o dåligt inte. Nu påstår jag inte att allt var perfekt ( kan det bli det?) å naturligtvis ska han bli bärigare, få längre hals, luftigare gångarter mm, men fick mest 6-6,5 idag, o det tyckte jag vi var värda mer. Kan inte jämföra mig med de andra, såg inte så mycket, tror säkert att det blev rätt i resultatlistan, Matilda som vann red mycket trevligt idag, o han som kom tvåa såg jag inte, han hade bara någon poäng mer än mig o det var säkert rätt, inte det jag klagar på, utan den dåliga/tråkiga bedömningen. Men jag är nöjd, o känslan är ju viktig:)

Kommentarer

  1. Ja viktigt med känslan men är ju trevligt om man får betalt för en go känsla :) Men som du säger så länge det bara är rättvist (reslutatlistan) så är det väl okej men trist när domarn inte vågar använda sig av poängen.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb