Fälttävlan i Udden

Chatte startade 1.00 m klassen, inga kort från dressyren, men där var han lite tung o tre missar, 68% o fyra därefter (brukar ligga på 74% i denna klass, så dååååligt) Felfri hoppning, men han var i många bommar :(

Jöns debuterade 0.90m klass (kan nästan säga att han debuterade att tävla borta...) Fin på framridningen (red i hela tio min, man ska inte ta slut på dem...) 70%!!!!! o ledning. Däremot ett stopp på hoppbanan o rev tre :( Not fun. Fast han var nog sliten från hoppningen dagen innan, fast han rev ju då med.... Kan man inte tro då man ser korten, frambenen är högt över.

Chatte gick som en pansarvagn i terrängen, felfri o inom tiden. Red med klockan jag fick av Roger i julklapp så jag såg att jag red för fort o bromsade lite på de sista. Kom totalt tvåa o är nu kvalificerad till att rida en-stjärnig!!!!! Fast jag måste ha min tränares godkännande också, kanske inte får det...

Ser ju jättelågt ut, fast det är det inte :)




Jöns övertäffade sig själv. Han har ju varit rädd för dessa hinder innan, men nu tog han tag o drog mot dem, felfri o inom tiden han med :) Första kvalet gjort!


 
Hade TRE hästskötare med, Sara, Tilda o Jimmy, kände mig som Charlotte Haid Bondegard ;)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb