En av alla fina jag ridit idag. Började m Navara, han kändes bra. Tog sedan ett pass m denna bruna herre. Hittills har jag mest bara varit nöjd med honom o låtit honom komma undan med lite smågrejer, men nu är det andra bullar, å oj så arg han blir. Idag övade vi bl.a. på att vända rätt upp i galopp o sedan bryta av till trav. Så långt gick det bra, men jag ville även att vi skulle göra det utan att skjuta ut vare sig rumpa eller bog... Svåra grejer. Därefter v.v, han är fortfarande spänd efter den "hemska" tömkörningen med VBL, så det blev lite luftfäder. 

Tyvärr gjorde höften rejält ont idag, så sen var det liniment o stretching som gällde.

Men på em red jag Inez fina ponny, å på de små känns det bra att rida. Ska nog bli ponnyryttare ;)

På lektionerna överträffade alla sig idag, många fina hästar! Kul med en nygammal elev oxå.

 Avslutade kvällen med en mycket fin häst, som tyvärr hade lite väl mycket bockelibock i sig. Ryttaren satt kvar många bockar! Kunde tyvärr inte själv sitta upp ikväll då jag hade allt för ont, men nästa gång kommer han inte undan :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb