Tävlingshelg med debut i MSV A.

Tävling i Tingsryd, blev sena ritter, idag startade jag 18.28. Inte så synd om mig men stackars funktionärer som hållit på sedan i fredags+ allt förarbete.
Igår red jag MSVB:2 o 4. I första stod han emot så jag fick jaga på honom lite, en felridning o lite små missar, 65,9 % o precis utanför placering. I andra var han bättre fast med fler missar :( 65,3% o 4:a! Fast det trodde jag inte så jag åkte hem :) (jag gjorde en Annie...)
Idag debut i MSV A. Rätt bra ridkänsla faktiskt, en hel del sjuor men även en hel del femmor o sexor. Men framförallt missade jag i nästan allt m koefficient. 4:or på skritten, 5:a på den ena piruetten o 3:a på bytesserien :( Ja då ligger man inte i topp... Det är ju det svåra vi brukar ha lätt för, som att byta. Men naturligtvis pisstråkigt m skritten, där tappar jag massvis m poäng som jag inte kan göra något åt. Igår hade jag sjua på den! Men bara att ta nya tag, en hel vinter att träna till nästa gång!!!
r
 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb