Jag- Vikarie

Först jobbade jag åt mig själv, sedan gick jag in o tog Hannas pass. Tur att vi båda jobbar kort-dagar på måndagar :)
 Men på fm hann jag med ett besök från Särskolan där de idag hade en ny elev med. Han ville INTE rida, men det lyssnade vi inte på. Han fick sitta framför mig på duktiga Frost o åååå så nöjd o glad han blev :)
Därefter en p.l, svettigt värre för dem, de fick jobba med så svåra saker som grunderna. Nu låter jag nästan lite ironisk, men de är svårt! Att lyssna för lätta hjälper, vara eftergiven, börja med bakbenen, bära sig själv, framåtbjudning, rakriktning mm.
En elev som letar häst testade Navara, de jobbade fint ihop. Fick sedan hjälp att mocka, det gillas!
På kvällens lektioner var det hoppning, kul med "nya" elever, de red bra men tyvärr bidde det en avramling o kanske ett nyckelben som blev skadat. Hoppas inte det :(
Hann faktiskt med att laga mat, rida Chatte, ta hål i öronen o handla också, men liiiite trött känner jag mig allt i kroppen nu ;)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb