Hopptävling i Nybro

Dåliga kort, jag vet, men mobilen tar lixom inte bättre :(
 
Jöns var för första gången utanför Lenhovdas gränser, å gjorde det så bra. Ett stopp o ett pet (på samma hinder, det var lääääskigt) i första rundan, clearround i andra o bra runda :)
Chatte fantastiskt fin i båda, kom tvåa i 1.00m, men i omhoppningen i 1.10 glömde ryttaren bort lite vart hon skulle o fick svänga lite hastigt varpå hon rev det o nästa pga dålig rytm, sedan fin igen. Men det har varit en lång dag, åkte redan kl.7, så svårt att hålla koncentrationen på topp. Men är så glad över att ha två så fina hästar :)
 Det var många LHK:are på plats, riktigt kul ju :) Anledningen att jag åkte var att jag skulle hjälpa Wilma som åkte på sin första tävling. Hon red två felfria rundor, så mycket bättre kan det ju inte gå! Åsa placerade sig som fyra i samma klass som mig, de andra red också mycket fint, de flesta felfria. KUL!!! Tove red sin sista (?) tävling för LHK, lycka till även i fortsättningen!
Brukar ju skylla på att jag är dressyrryttare då jag hoppar o det går dåligt, idag presenterade även domaren mig som dressyrryttare, o tyckte fler skulle följa mitt exempel att tävla både och.
TACK Sara, Tilda o Mira för sällskap o hjälp, å TACK Madde o Stig för att stallet var nästan klart då vi kom hem :):):)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb