Låååång dag

Började dagen med att mocka alla boxar i mitt stall + hagar. bara för att det är skoj...Sedan åkte jag ner till Ninni Svensson på Millegarne i Ronneby o tränade.
 Först o främst, vilken skillnad på klimat! Gräset var grönt, man hade lätt kunnat ha hästar ute dygnet runt på bete där. Golfspelare fanns det överallt. Hmm, man borde flytta... 

Vi tränade mest på basic, sånt som man gör lixom. Inget revolutionerande. Yttre tygel, in m vänster armbåge, lyssna för små hjälper, jobba med bakbenen mm. Låter det bekant;)? Ninni satt själv upp en stund, alltid kul att se någon rida sin häst, men idag blev det nog inte så mycket bättre.

Tog lite tid att komma hem pga en konstig vägbeskrivning... Men hem kom vi, liiiiite sen till jobbet, men det jobbade jag igen genom att ha lite extra mycket att göra på kvällen. En privatlektion för en mycket fin häst,tömkörde en vit ponny som oxå var vääääldigt fin, å sen fick jag hjälpa till att lasta den fina hästen för den ville inte hem. Sa att hon kunde lämna den in mitt stall...:)

Väl hemma insåg jag att min man o jag har lite olika åsikter ibland...

Kommentarer

  1. Ni är väl alltid rörande överrens? :P
    Besökte ju ditt stall idag o var impad att det redan var mockat, bra service hos er;) Tack för höet, hästarna mumsade glatt och tacksamt!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb