Klubbtävling i dressyr med första deltävling i KM

Inte mindre än 18 starter, kul med så många :) Mira debuterade LC:1 med Kelly på braiga 65 %, inte mindre än 7 % mer än vad hennes morsa fick ;) Jag lovar att jag ska göra allt för att det inte ska hända igen ;) Jöns tyckte det var väldigt läskigt med dressyrstaket kan man säga...  Kelly busade lite m Mira, å hon bara satt lugnt o tvingade henne gå fint igen, STOLT MAMMA!!!!
Då mor o dotter red nästan samtidigt fick snälla Sabina rycka in som coach, å det visade ju sig att det gjorde hon bra, tackar, tackar!
 
Stolt tränare överhuvudtaget, MÅNGA fina rundor. Hästar som brukar vara spända var nu coola, hästar som brukar busa skötte sig bra o hästar som brukar vara stela var nu mjuka o fina. Nästan så jag blev lite tårögd :) Å en liten tjej som gjorde sin debut på sin allra egna lilla häst, så kul att de vågar o vill vara med.
 
Å roligt med en ny domare, Kikki Rooth. Jättetrevligt dömde hon o pratade med alla efter deras ritt, fint tycker jag.
 
Tyvärr kunde jag inte följa med då stallkompisen skulle ut o tävla i hoppning, men det kunde inte gå bättre än vad det gjorde för dem heller, Nolla i alla sina starter. Grattis!
 
Inte nog med detta så vann Sebbes lag med 14-3. Bra dag helt enkelt (ja om man räknar bort Jöns o min insats)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb