Debut 120-Äntligen


 Det gick sådär, eller egentligen är jag både väldigt nöjd o väldigt missnöjd... Han kändes på det hela väldigt fin, lagom mycket energi, lagom stark, hoppade fint. Men så slarvade jag i första svängen till hinder nr.2 o kom in i botten så jag rev hela det hindret o avståndet till nästa stämde inte, men min duktiga häst hoppade fint ändå :) Direkt en sväng till en trippel, lite svårt att få kolla på lite långa tyglar o obalans, men framme vid hindret hoppade han fint igen. Kändes kanon även 5 o 6, men sen kom jag i botten igen på insprånget till kombinationen, å hur han klarade att hoppa b-hindret vet jag inte, han borde ha stannat! Vet inte vad jag gjort som förtjänar denna duktiga o snälla häst?!? Fin igen på nästa, rev insprånget på nästa kombination fast det var en "vanlig" rivning, sedan kanon igen de två sista. Kändes i alla fall inte högt :)
1,10 ett riv, även det en ryttarmiss (dålig väg)


(foto Natte Gill)
Det var många LHK:are med med blandade resultat. Hanna vann inte mindre än TRE!!! klasser.

Kommentarer

  1. Kan ju inte vara bäst från början ;) övning ger färdighet och sen får Hanna sig en farlig motståndare :) då ni kom rätt såg det hur lätt ut som helst !!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb