Pay and Jump på LHK (samma som en klubbtävling om någon undrar)

Först ut var Mira på VÄRLDENS BÄSTA EDDIE!!! Mira har blivit sååååå duktig, är modig, å tillsammans med Eddie kan det ju inte gå annat är bra :) Sedan hoppade jag först Jöns, skulle debutera 80 utan förklass. Jag var NERVÖS! Han hoppade STORT ute på framridningen, men som tur är med unghästar blir de snabbt trötta ;) Inne på banan var han fjantig o tittig, vi hoppade banan men blev uteslutna pga ett par stopp o någon extra volt. Men jag är ändå nöjd, han är duktig min häst. Sedan skulle jag debutera Chatte 1,20 inomhus, men som tur var fick jag kalla fötter o sänkte till 1.10. Han var stark men fin, nöjd med min runda. Vore ju kul att ut o tävla lite mer hoppning...
Många andra bra rundor, några elever som startade 90 o gjorde det felfritt, kanon kul! Å så fick Mia o jag veta var bakridningen var förnågonstans... :)

Kommentarer

  1. ja det där med bakridningen skulle vi nästan ha en gissningstävlan på.;)
    Men det är kul när barnen kan lära en något nytt som man inte hade en aning om. Jag skrattade gott åt dom när dom satt hos mig och hade sina funderinar i dommartornet. Jag hoppas att jag lyckades lära dom något oxå.....

    // Mia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb