Löshoppar lite hästar idag

Först ut var Coco o Ruby. Båda var duktiga o hoppade riktigt bra :) hämtade sedan Korven så hon skulle få hoppa lite lågt, men då jag skulle stänga dörren blev hon rädd o sprang över mig. Kan säga att det är INTE kul att få 600 kg häst över sig. Det värsta är att jag anade att hon skulle bli rädd men trodde hon skulle springa bort från dörren, inte mot den + att jag har alltid hjälm då jag hanterar hästar jag inte känner så bra, fast inte idag... Bulor i huvudet som gör ont förstås, kan inte bita ihop, 100 (känns det som) blåsor på tungan o blått ben med sår på är resultatet. Hade ju kunnat förhindra detta, INGEN skugga på hästen, hästar är ju flyktdjur, det vet vi ju alla, i alla fall jag.

Kommentarer

  1. Usch då inget kul och speciellt jobbigt då man själv kunde förebyggt de. Krya på dig !!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb