Instruktörsträff på LHK

Den skulle egentligen varit i Växjö, men då de fick snoriga hästar (som senare visade sig inte vara något allvarligt) flyttades kursen hastigt o lustigt till oss. Varit nervös hela dagen (å igår) över vad alla ska tycka om våra lektionshästar ( 4 instruktörer red på Pebben, Casper, Marabou o Herk) Men de skötte sig så bra så :) Alla ville ta med sig Marabou hem!!!
Därefter skulle jag o Chatte visa olika rörelser på MSV nivå, även detta nervöst med 30 instruktörer som skulle bedöma mig. Men vi skötte oss oxå, fick bra konstruktiv kritik, inget jag inte hört förut, men det tål att upprepas!
Kursen höll av Ann-Magrete Andersson (som även besökte styrelsen igår för lite inspiration o kick ) och jag tyckte hon var mycket bra. Naturligtvis för hon tyckte att min häst var fin o att jag var en duktig ryttare :):):) men även för att hon var väldigt pedagogisk o kunnig. Vi diskuterade mest sits, balans o följsamhet, så det fick även mina elever arbeta med ikväll. Går ALDRIG att öva detta för mycket!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb