Hoppträning för Tomas Hammar

Både kungen o prinsen fick vara med ikväll, båda så duktiga så :) Tycker Tomas är bra för han säger hela tiden att mina hästar är så välridna o jag så duktig.  Beröm kommer man långt med, så honom gillar jag :) Haha.
Men frågan är vad är det för skillnad mellan dressyr o hoppning? Förrutom att det är hinder man ska komma över så ingen. Inte för mig i alla fall. Du måste vara noggran, det finns inga genvägar. Noga med vägen, sitsen, balansen. Använd enkla hjälpmedel, ta bort skarpa bett o inspänningstyglar. Stärk hästen o ge den tid. För min del ska jag få igång bakbensaktiviteten mer o länga halsen. Precis samma sak som jag jobbar med i dressyren.
Ja detta var summeringen av kvällens lektion o Tomas vision.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb