Veckan med Ruby.

Ruby är ju en fullblodskorsning jag har fått på inridning, fux, ca 163 cm, fem år gammal. Hon gillar inte att ha bett i munnen, så arbetet har mest gått ut på att vänja henne vid detta, o att hon ska klara av  lätt tryck från tygeln. I början så ställde hon sig rakt upp så fort jag tog i henne å däremellan körde hon ner mulen i sanden o lekte myrslok. Men det blir bättre o bättre, men det kommer ta ett tag innan hon accepterar bettet fullt ut. Jag har tömkört eller longerat varje dag, å idag satte jag mig på henne o skrittade ett varv. Detta trodde jag inte skulle vara några problem för allt jag gjort tidigare med sadel så har hon varit lugn. Problemet idag var bara att stryra eftersom jag var helt själv...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb