Träning för Bo Jenå

Tog med mig Chatte o mina tre praktikanter till Risinge för lite träning. Han har gått fantastiskt bra senaste tiden men idag var han lite seg o okänslig, ville dra sig lite ur form. Men han gick ändå helt ok o bra att verkligen få hjälp då han krånglar lite! VBL kom o tittade på oss o hon höll med mig om min analys o tyckte träningen var bra. Fantastiskt kul att ha två tränare på samma plats! Vill gärna träna oftare men det kostar ju lite... Vi tränade på övergångar, att han lyssnar på små signaler. Han måste bli kvickare i bakbenen. Öppna/sluta i trav o galopp, serie byten 5 fyror o 5 treor, arbetspiruett, han tyckte vi var duktiga på det svåra men måste bli kvickare, även ryttaren. Att  han inte skrittar ok skulle jag inte tänka så mycket på. Lätt för dem att säga...

Här en liten video från träningen http://www.youtube.com/watch?v=EIsds1G6k5M&feature=youtu.be, tack Jossan för du filmade!

Kommentarer

  1. Men hallååå!! varför sa du inget till mig. Jag vill ju med titta om jag har möjlighet. Å i stan kanske jag kunde påverkat min rast så den passade din ridtid.. Skärpning kära du ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb