Clinic/träning för Linda Heed

Först ut var Hanna med Natte o jag med Jöns (-unghästar.) Även om det var lite spända hästar skötte de sig bra. Mycket rakriktning, bra vägar, stöd på ytter=basic o lika bra att göra rätt från början. När Jöns blev spänd för tex applåder stängde han mig ute lite, men bra träning. Hoppade inte så mycket, men min häst var rejält trött i hjärnan ändå. Avslutade med att hoppa vattenmatta!!!
Hanna var med även i nästa clinic tillsammans med Annie, även de fick jobba med enkla men väldigt svåra saker, kontroll, få hästen uppmärksam, bestämma över galopp-spången. Red "klockan" som mina elever övade på i torsdags, den kan man göra på alla nivåer!

Sedan var det tre träningsgrupper. Tycker hon snabbt hittade problemet hos alla. Sista gruppen var jag med på Chatte, han skötte sig bra, fick jobba med mer innerskänkel o yttertygel. ingen större skillnad mot att rida dressyr tycker jag, bara det att ibland ska man hoppa över något hinder oxå :)
Idag var inte hoppningen det svåra utan just dressyren, så som det brukar vara.

Linda var en mycket kunnig, engagerad o pedagogisk tränare, hade gärna ridit för henne fler gånger!
Hoppas det kommer lite kort mailat till mig (Cilla) sen som jag kan lägga ut...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb