Dressyrtävling

Photo: MSV C:2 :-)

Ja idag var det dax igen. Har ju inte tävlat så många gånger i år. Både för att jag har haft ont om både tid o pengar, men även för att han blir så tråkig inne på banan o  lägger av. Jag vet ju hur duktig han är på träning, vill ha den känslan! Å idag hade jag det!!! :):):) Go o glad, bra med energi. Dock blev det en hel del missar, å jag är faktiskt missnöjd med procenten. Hade 63% i MSV C:2 o det har jag haft de andra gångerna oxå då jag är missnöjd... Men roligare med missar pga för pigg häst än för slö :) I MSV B:4 gjorde piloten ALLDELES för många missar, ingen skugga på hästen där inte! (fast det är klart, han hade ju kunnat sparka bakut bara en gång o inte fem, eller låtit bli att göra galoppombyte i varje, 3 st!!! Det som vi inte klarar av i vanliga fall...)

Kommentarer

  1. Heder åt stora grå för att försöka liva upp dressyren!!
    Tycker din häst verkar klok som en bok... Man får inte roligare än man gör sig;)
    / ärtis

    SvaraRadera
  2. Ha ha skrattar åt Idas kommentar och instämmer! =)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb