Dressyr clinic med Ann Stigberg

Det var först två grupper med några av LHK:s duktiga ponny ryttare. De fick jobba på att räta upp på ytter tygel, framförallt i skänkelvikningarna. Haha så som jag tjatar på det, men nu kanske de förstår ;-) Å en sak till som jag oxå brukar säga, FÅ REAKTION! Sitt inte o tjata m skänken, kräv svar. Sen fick vi se hennes fina pålle göra byten o trampa lite. Jag tävlade mot dem två för några veckor sedan, behöver jag säga att hon slog mig :-)? Själv tränade jag för henne innan clinicen, hon hittade mina fel o förtjänster snabbt, men lite svårt blev det ändå, skulle rida med bred hand o det kändes konstigt, men jag skulle ändå vilja göra det fler gånger! Fick även veta att hon rider dressyr varje gång hon rider, ibland på en slinga runt gården men ändå. Kanske bla är träningsmängden som gör skillnad...


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb