TUT TUT TUT

Naturligtvis är det oftast roligt att vara ridlärare. Man har väl förstås dåliga dagar men det är ju helt fantastiskt att få arbeta med sin hobby. MEN det finns ju en baksida oxå. När man sitter på en häst kan man ramla av. Å när man ramlar av kan man slå sig. Just detta hände idag. En helt vanlig "avkaning", borde egentligen inte ha gjort ont men ryttaren landade på axeln o hade så pass ont så jag ringde ambulans. Det var inte någon av våra avkastarkungar o drottningar (ni vet vilka jag menar) å hästen gjorde inget fel alls, ryttaren tappade bara balansen (hon red barbacka) Men de senaste åren (efter att man fått egna barn) så har detta blivit jobbigare. Tycker så synd om dem när de har ont. Men som tur är så stressar jag ju inte upp mig så lätt, men jag kan ju inte heller hjälpa dem något nämnvärt. (Å Jenny, hon kommer ju alltid för sent...:))
Men jag tar ofta det säkra före det osäkra o använder mig av skattepengarna o ringer 112 :)

Kommentarer

  1. Trodde det var bättre sent än aldrig men nja vet inte om det var så nu.... å har man börjat fundera på ambulans är det lika bra och gå på den känslan. Bättre att åka en gång för mkt än en för lite.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb