Sonette

Nu har lilla Sonette kommit till ridskolan. Det är fam. Hildingssons nya häst, o Mira o jag var med när de tittade på henne. Hon är så pimpinette o söt, ska visst kallas BB (Barbie-Bambi) :)
Men det har även kommit en b-ponny till ridskolan som vi ska testa, JÄTTESÖT hon med. Heter Floppa... Ebba o Alice hjälpte mig idag så vi kunde se vad hon kunde. Pigg var hon men det gick bra. Vi får hoppas hon vill bli ridskolehäst hos oss. (Bild kommer.)
Mora som kom till mig i tisdags för lite tillridning o försäljning är redan tingad. En häst som jag fastnat lite för, hon är så lättlärd. Vågade inte galoppera med ryttare på i tisdags, nu går hon i form i  alla gångarter´och har även hoppat ett litet hinder. Inte dåligt!
Idag har jag hopptränat V.V för Pernilla Berglund. Det gick bra. Lugn o trevlig lektion var det. Efteråt red jag ut på Jöns ensam i skogen för första gången o jo, det gick bra det med. Vilken snäll häst han är :)
U.sek har har haft övernattning på LHK så det har varit fullt med aktiviteter hela helgen där uppe. (Mira har förstås varit där o vågade sova hela natten :) )ROLIGT!

Kommentarer

  1. Vad roligt med nya små hästar :)
    Sonette så söt. floppan har jag inte sett på nära håll :) men den var tydligen roliga att rida på man behövde bara tänka galopp så gjorde hon det :) annat än Grimner =)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb