Vet besök

Det är väl inte många som missat att Chatte tar ett kortare steg m h.b i skritt på kort tygel. Har haft två andra vet som tittat på honom o nu tog Natte o jag o åkte ner till Johan Lentz på Helsingborgs Djusjukhus. Där hittade de tillslut att han var lite sned bak så kiropraktor blev inkopplad. Har ju haft två olika kiropraktorer på honom nu i höst och de har inte sett något. Jobbigt när de tycker olika alla...
Ingen behandling som tur var men massor av sjukgymnastik så som skritt över bommar o ridas med olika boots på h.b. Tycker Johan var väldigt bra, han tog mig på allvar men han kunde gott ha tagit o kollat på den förra vets journaler o tagit henne på allvar oxå. Men men, de tyckte alla att det var så passens intressant problem så jag hade stundtals 4 veterinärer o 2 kiropraktorer som undersökte honom. Hoppas jag inte behöver betala för alla... Vet inte vad besöket kostade, jag körde hem. Man skulle visst betala på plats, ooops :)
Johan, som varit beridare hos Jan Brink (=kan rida) ville först inte rida min för jag red så bra :):):) men satt sedan upp o kände på skritten. Å han kunde inte heller alltid känna hur han skrittade! Jag brukar ha problem med detta själv så det var skönt att det inte bara är jag.

Tack Natte för sällskapet, hoppas du inte skämdes alltför mycket över mig :)

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb