Debut i MSV B:3

(foto Natta)
Jag var inte med på LHK:s KM igår utan åkte till TIRK för att tävla. (å byta lite täcken...)
Ville testa en MSV B:3 innan vintern. Har aldrig startat detta innan. I första klassen, MSV:2, red jag inte fram ordentligt utan han var lite stark o spänd, men helt ok. Men fick bara drygt 59%, bla dåligt på skolorna, de var för raka tyckte domaren. Men hon var snål med poängen, de som blev placerade hade bara några % mer. I andra klassen var han mycket mjukare o lydigare. Blev lite jämnfota i något byte, å nu fick jag bedömningen att jag hade för raka skolor. Ja ni, det är inte lätt att förstå det här... Samma % nu, men det fick de flesta. Ska träna nu så vi kan få lite mer samling, det är mest det som spricker, men han är ju bara en liten pojk än så länge, min fina fina häst. Det var några stjärnor med, de fick runt 66%. Men kul att testat, å kul att härliga NATTE var med, synd bara att hon inte kunde göra en ansiktbehandling under väntan :) Men vi bestämde i alla fall att Kosta Boda Art Hotell skulle bli LHK:s div.1 sponsor... ;)

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb