Å skona satt kvar...


Dressyrallsvenskan div.II på hemmaplan igår. Låååång dag. Började kl.06 med utsläpp av hästar, avslutade kl.20.00 efter att dressyrstaketet blivit bortplockat + lite städning. Booooring. men däremellan var det desto roligare. Har många fin fina kort på mig o mina medtävlande, men vår dator verkar inte riktigt frisk...:( Får hoppas den frisknar till SNART.
Jag vann mina två klasser :) o laget kom TVÅA!!! Hade en härlig supporter klubb på plats. TACK =) Therese fick upp ögonen för det här med dressyr när hon såg all strass på min häst:) När jag red frågade hon expertisen brevid (läs Jenny o Sara) om det gick bra för mig, hon är ju trots allt nybörjare i det här. Men näää sa de, det går inge vidare idag. Å ut kommer jag glad som en sol o poängen var bra. I andra klassen frågade hon igen o jo då, nu gick det bättre. F-n oxå tänkte hon, då vinner hon nog inte. Hon har lärt sig hur det brukar funka den där Tessan på kort tid =) Men det gick ju faktiskt bra även denna gång. Å jag förstår vad expertiserna menade, de brukar ju titta på när jag tränar för Lisa, å då går han ju betydligt bättre, men det kommer ju rätt så ofta studs på stället då oxå... Jag som inte brukar mesa när jag rider tog helt enkelt o mesade lite. Verkade ju som en bra taktik...

Kommentarer

  1. haha...
    ja fram för mesar :P
    såg att du hade lite hopp å skutt innan du startade a3an lite blandade små hopp m byten ;)

    SvaraRadera
  2. "Expertisen" var nöjd i andra klassen ;) Nu var det ju kul att du vann men annars tycker vi inte om när du mesar... ;)

    SvaraRadera
  3. hi hi tack för allt beröm :) Ja!!! jag är duktig på hästar xD

    SvaraRadera
  4. Visst är det kul när endel tror att de förstår sig på dressyr när de i själva verket inte gör. Jaja vi kanske får rätt nästa gång. Det var i allafall kul att se på och ett stort grattis till er!!
    Sara

    SvaraRadera
  5. *fniss* ja visst är det... =)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb