Superhelgen i Udden

Ja, så hette tävlingen jag varit på. Det var både hoppning o dressyr för både hästar o ponny samtidigt. Roligt tyckte jag o såg mig själv gå o titta på lite hoppning mellan mina klasser o mingla med folk. Jo visst. Regnet det bara öste ner o det var halv storm. Hoppningen fick flyttas fram till på söndagen när dressyren var klar så de kunde vara på de banorna.
När man inte red satt Madde (som var min duktiga hästskötare) o jag antingen i bilen eller inne i ridhuset o kurade. 3 minuter efter man tagit ut hästen var man genomblöt!
Chatte gick finfint på framridningen (inne) men ute blåste reklambanderollerna, staketet blåste omkull hela tiden o banan var belägen under vatten. Han ville INTE gå där. Kan man ju förstå förståss men det konstiga var att de andra hästarna inte hade några större problem.
Idag var väl vädret lite bättre men så fort han kom ut på den hemska banan blev det motorstopp igen, alltför hemska minnen från igår antagligen, vad vet jag? Ja ja, det är bara att bryta ihop o komma igen!
Natten tillbringade Chatte hos sin uppfödare och vi i husvagnen på Mölltorp där det regnade in... Blött överallt. Men Stig o Roger lagade gooood mat till oss och jag vann över dem i både gurka o skitgubbe, det var ju roligt i alla fall :)

Kommentarer

  1. Fy vad tråkigt, du som planerade om du skulle vinna A eller B-finalen....=(
    Hjälpte inte ens då att ha en pigg o gla hästskötare med sig....

    SvaraRadera
  2. Ja, vi skyller allt på vädret tycker jag!!! Inser att jag måste bli något mer kritisk, jag tyckte i stort sett att alla hästar var fina och duktiga.
    Öland: Ja, jag vann 2ggr i alla fall!! :) :) Tack Annelie för jag fick följa med, hoppas du hade lite nytta av mig :) och att jag får följa med någon mer gång!!!!

    SvaraRadera
  3. Ja du Malin, vet inte riktigt vad som hände...
    Madde; kommer inte ihåg att någon annan vann...;) Du får GÄRNA följa med!!!!!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb