Antligen lite kort

Den harliga soppan jag skrev om tidigare


Ett litet lass. Vad tror ni svenskarna hade sagt om det har?

R o Jag i djungeln o skordar bananer. Hela grenen foll sedan ner... Oooops...




Fran var pool


Bus i poolen




En elefant vi sag pa var mc fard




Sa har korde vi. Inte samma regler som i Sverige inte






Mc ganget








S vid en annan elefant








Elefant bajs

Nu har vi kommit till en o som heter Koh Chang. Vi bor i en bungaloo precis vid havet, fortfarande lika varmt pa dagarna men man kan faktiskt promenera lite pa morgonen. Harliga vagor att bada i. Vi har hyrt mc o gjort sightseeing+leta nytt, billigare boende, men vi bor for bra har for att flytta. Jag o min familj maste ju snart anda aka norrut mot Bangkok for hemfard. Nar vi akte mc rakade jag kora over vagen i full fart (ingen bil kom) korde lite langt ut i en kurva, kom vaaaaldigt nara en annan bil... o idag nar jag korde ner for en brant stenig vag korde jag omkull, men det gick bra. B blev fast av polisen for han inte hade hjalm. Vi satte hjalmarna pa barnen. Vi andra hade precis blivit varnade sa vi tog hjalmarna fran barnen o satte pa oss, det ar namligen ok. Dubbelmoral??? B korde sedan fran polisen med hjalmen fortfarande pa T. Polisen bara vinkade glatt. Tror ni det var pengarna han ville at :) (men det kostade bara 40 kr... det du Mats :)
Igarkvall blev det morkt i vart hus sa vi fick flytta till en storre bongaloo. Kandes inte sa kul men S sa till dem att vi skulle fa pengarna tillbaka. Far se hur det blir. Men en liten smalanning har hon nog blivit hon med:)
Platsmorfar Kaj har kopt en hangmatta at oss. (ja vi fick betala men han prutade) Fragan ar vad den ska hanga sen...
Kul att sa manga skriver till oss, vill ju ha lite kontakt. Men skriv MER!!! Naturligtvis ar det harligt har men ALLDELES for varm o FOR LTE att gora. Nagon som ar forvanad? Nar man halsar pa i NZ kan man ju fa rensa land i alla fall eller nagot annat skoj :)Idag ar det ju traning for LISA oxa. SAKNAR! Halsa henne ar ni snalla o rid fint.Mira saknar mormor morfar o Vita Sand. Jag saknar er alla

Kommentarer

  1. vad ni hittar på konstiga saker när ni är på semester.... Hade det varit jag så hade jag legat i skuggan och läst bok...Och badat en gång i bland...
    Nu åker vi till TRYSIL hi hi hi... Och jag vill inte byta med er... Hoppas nu att M får bra glid i R skidor. Ebba är nu lite dålig :( feber och hosta, kunde inte rida i går :(
    Nu kommer jag inte kunna följa er mer "snyft" för vi har inte något internett "panik" jag kan inte blogga på en vecka... "hjälp"
    Men vi kommer hem lördag nästa vecka och då förväntar vi oss middag hos er kl sju .. Går det bra??......JA jag visste väl det...
    Kram och njut nu av er semester Och vi ska njuta av våran med sol och snö...

    SvaraRadera
  2. Katterna lever fortfarande!Saknar bara Mira oss honska få bullar när hon kommer hem!! Ni andra kan knapra på en torr skorpa!! Jag bad Alf att hjälpa mig skriva men datorn bits!Jag vet ej om mina kommentarer kommit fram jag gör så gött jag kan
    VÄLKOMNA hem KRAMAR mormor-morfar

    SvaraRadera
  3. Vi saknar er en himla massa oxå! Tur att ni kommer hem snart :) Men du, ta det nu lugnt och njut av värmen, stressa kan du göra när du kommer hem. JAG VILL OXÅ TILL VÄRMEN!!! Livia ringde till en annan Smilla idag, vet inte om hon har gett upp att få se den gamla Smilla igen eftersom hon aldrig dyker upp :) Jag kan riktigt se dig fara fram på mc, var rädd om dig! Många kramar

    SvaraRadera
  4. Men fråga thailänningarna, de kanske blir glada om de får sina land rensade av några dumma turister ;)

    SvaraRadera
  5. Vad härligt det låter! Idag ska familjen David/Spänneri komma på besök. Vi vuxna ska planera och boka långweekend till Ungern i höst. Är j-ligt bakis idag, var på fest med coacherna igår. Man är ju inte 17 längre :) :) Ha det gott så ses vi snart!!! Kram fam. Ymer

    SvaraRadera
  6. Tack för de fina och roliga korten! Här är allt sig likt,snön försvinner så sakta, Kim har myror i kroppen och jag har fått Aldes och Iduns baciller, De har lungininflamation och öroninflammation ocg äter pencillin.Vi har haft 2 fester för vänner och bekanta det var jobbigt men Ingela hjälpte mig (Alf är ju inte att räkna med, han tror det att har vi mat och sprit så ordnar allt sig). Denna helgen har det varit lungt, gått små rundor med Kim, sett på skidor på tv o.s.v. Har Ni badat i havet? Frös Ni? Ni får komma och basta när Ni kommer hem så Ni blir riktigt varma igen!!Jag, Vi saknar ER!!Hoppas resan hem går bra, både flyget och bilresan!!Skriv gärna mer, det är så roligt att läsa vad Ni hittar på! Många kramar mormor morfar

    SvaraRadera
  7. Hur orkade Roger bära dig?? Ser vi inte en liten valk?? ASG!
    kramis Natta

    SvaraRadera
  8. hej igen! Nu har jag kommit igång, tror jag. Tack för sms Välkomna hem! har bakat bullar till Mira, Hon får bjuda vem hon vill. Har glömt att tipsa er om Alf:s favoriträtt när vi var i taj... Gulashsopppa, både billig och enl. honom god Vi ses!!Ta väl om er!!Häls. Ann-Britt

    SvaraRadera
  9. L:kan man inte aka ivag 2 veckor utan att bli ersatt? =(
    T: klart vi bjuder pa mat...:S
    N valkar? Du maste sett fel.
    Mamma: du ar ju for duktig =) Men gulasch? Vi ar inte i Ungern...
    M:ta pappas recept da=)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb