Hockey


Match mot Åseda o Virserum idag, de vann båda matcherna =) S är så söt. Han pussar o kramar mig inför alla i omlädningsrummet (undrar hur länge han gör det...) Rockar loss lite på isen när de spelar musik innan tex en tekning, ibland spelar han faktiskt hockey oxå!
Lilla S var med oss, de andra var i Dackestupet. Mira flög visst som vanligt över stock o sten. Svänga kan hon inte men bra balans har hon! (jo, hon kan svänga, bara inte jätte bra...)
Själv hoppade jag över hoppningen med Chatte (ha ha) men en liten tur på Jafar bidde det. Så bra med dessa 3-åringar, räcker med 10 min sen är man klar=) Har nu suttit på honom 5 ggr, och idag tog vi 3 varv i galopp i båda varven. DUKTIG! (som M ungefär. Det går inte att svänga, men balans har han...)
Sen var det AFTER SKI/RIDING i Glosäng. GOD MAT! Men det blev tyvärr tidig kväll (kanske tur, för det blev slatt tömning där...) för i morgon är det fotbollscup för S. Fast vi behöver nog inte föjla med. Både lite skönt o tråkigt.

Kommentarer

  1. Önskar jag med hade kännt att den lilla häst jag red var lika duktig ;) fast nu har han ju fått vila.. tyade inte - behövde paus i körandet. Men funderar på om jag ska ta tag i det igen eller om han ska få vila en vecka til... vill få bort snön så det blir lättare att rida.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb