Hopptävling


Tillslut bestämde jag mig, det fick bli hopptävling istället för trevlig familje middag i Växjö (förlåt...) Kom lite sent till tävlingen så klassen hade redan börjat, försökte lära mig banan från läktar plats. Hade dock placerat mig brevid Nilla så vi kanske pratade lite (!) oxå o tiden bara flög iväg . Då kom Mia. "Men Annelie, vad i ... gör du, du måste ta ut hästen, du startar snart!!!" Ooops. Tur man har en överdomare på plats som håller ordning på mig säjjer jag bara :) Hon tog hand om Chatte, jag klädde på mig, men oj då, hade visst glömt hjälmen... Men det hade gull-Mia en i bilen :) Den var dock lite liten, men av resultatet att döma kanske det var bra, den liksom höll hjärnan på plats. Så trodde Mia i alla fall... Men 2 felfria rundor blev det!!! Han är bara bäst min lille Chatte. I love him :)
Jenny var annars min hästskötare idag, men hon han inte dit innan jag hoppade första klassen o hon åkte innan jag hoppade andra :) Men tack så mycket!
Hanna som oxå tävlar för LHK var där med sina hästar o red så fint så. Kul!


Men dagens ros går till Mia. Tack så mycket. Utan dig hade det nog inte blivit någon första start.

Kommentarer

  1. Bara lite snurrig..=) tycker jag..

    Grattis till dina felfria rundor.

    SvaraRadera
  2. Tack för Rosen. De är inte lätt att ställa om från dressyr till hoppning, det går lite fortare med hoppningen ha ha. Måste erkänna att jag blev lite närvös innan jag hittade dig men det fixade sig till slut. Ni var så duktiga.
    // Mia

    SvaraRadera
  3. HAHA skrattade så jag höll på att kissa ner mig!!! Du har nog tävlat för mycket dressyr på sista tiden=) Duktig häst! / ida

    SvaraRadera
  4. Det var så lite så ;)

    Men den tidsuppfattning som du hade och delgav så var det inte lätt att anpassa sig hehe

    SvaraRadera
  5. Hoppas du kommer ihåg vilken proffsig hästskötare du hade på förra hopptävlingen. Passade upp på dig. Stöttade dig när du fick många fel. Gick banan med dig. Det du Jenny!!!
    S

    SvaraRadera
  6. Ni är så duktiga. =)

    Lite långa läder på kortet va? antar att de inte är taget i dag. =P

    SvaraRadera
  7. Roligt att det gick bra för dig Annelie!
    hlsningar Anna-Lena och Nathalie

    SvaraRadera
  8. Jag (och Signe) gick me banan!!! men vadå under tiden hon sitter på hästen så borde hon väl klara sig ändå så var gjorde det om hästskötaren inte är där då.. hehe

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb