Föräldraplikt på dagis

Smilla som inte vill låta Livia sitta i mitten. Efter detta kort togs lyftes S ur gungan så L skulle få sitta där, därefter grät S, högt o mycket. Lottas kommentar: stackars S som fått en mamma som är lika envis som sig själv...


Innan de gick ut var det gympa. Kul tyckte alla!
Faktiskt kul att vara på dagis, men idag var det jobbigt. En liten flicka som grät ofta o skulle sitta i mitt knä, o S som enligt dagis pers. aldrig gnäller skulle ha mamma för sig själv=konflikt. Livia tyckte även hon att vi tillhörde varandra=konflikt. Fick gå in o byta på L o då skulle naturligtvis S med, när det då var dags att gå ut vägrade S klä på sig, hon fick gå ut utan utekläder. Hon skrek, L grät för S grät, 2 andra grät för att nog bara skulle det. Suck... Meja var som en solstråle hela dagen som vanligt. I like! Nu ska jag iväg o jobba lite. (lugn o ro...)

Kommentarer

  1. Vad roligt... Kan S vara arg och skrika...
    Tycker alltid era barn är super mysiga när jag är på föräldraplikt...måste vara att jag är så himla bäst....=)

    SvaraRadera
  2. Det är väl så att man får vad man förtjänar. Meja den lilla solstrålen. Sara

    SvaraRadera
  3. Alla barnen var solstrålar på eftermiddagen =)
    Särskilt Smilla, men hon hade kanske tömt sitt negativa förråd redan ;)

    SvaraRadera
  4. Glömde... Är du envis?? Har jag aldrig märkt ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb