Ridläger dag 3

När vi skulle gå o hämta hästarna träffade vi på den här lilla krabaten. Alla var rätt så rädda för den förutom Tessan som ville lyfta bort den med händerna... Det är en tjej i min smak det!


På fm var det hoppning på shemat, alla skötte sig kanon (förrutom Nimbus då, grr...) På fredag är det TÄVLING! Efteråt var de så varma så de svalkade av sig med vattenspridaren. Kan säga att de var inte bara blöta o glada efteråt, utom smutsiga oxå.




På em hade vi gymkhana, stafett-lekar till häst. Mia o ja fick oxå vara med. Det var nästan att jag fick Linda att deltaga oxå, men hon skyllde sen på att Livia inte ville =) De fick rida fram 2 o 2 på hästarna, kul tyckte de det var.



Här ser ni en liten film när Mia o Ebba rider fram.
De galopperar faktiskt när de är två på!

Så här snygga blev vi av en av tävlingarna... Det kliade när det torkade o jag är rädd att alla föräldrar tycker att jag ska tvätta barnens kläder...

Vi avslutade dagen med att åka till Jöns. Alla tyckte naturligtvis han var såååå söt. Han hade ingen lust att bli fångad (som vanligt:( ) men sen tyckte han det var jätte skönt med så många barn som kunde klappa överallt.

Nu är jag återigen trött. Jag har lika kul som barnen men det är väldigt intensivt. S hämtade jag hos en kompis som följde med hem, annars har vi bara tatt det lugnt. Eller jag har visst både damsugit o torkat golven, lagat mat, o städat lite ute. Annars har det varit lugnt...=)

Kommentarer

  1. Jag hade faktiskt velat vara med ANNELIE!
    Det hade varit jättespännande att rida 2 och 2 med dig.... hade säkert lyckats riva ner dig!
    Och vad gäller tävlingen så hade jag säkert vunnit :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb