Måndag








Idag kom hovis o hälsade på. Så här ser han ut bakifrån=) Jag hade lovat Malin att slå på en sko på hennes häst, men jag lyckades inte, hovarna var för hårda, fick helt enkelt inte i sömmen...Så Tommy fick ta över eftersom han ändå kom, å då passade han på att ta alla 4. Men han tyckte inte de var så värst hårda...(pinsamt) Var tvungen att ta Silvers hovar oxå, det var visst 10 veckor sen han fixade dem, kan ju inte åka på vet.bes med såna hovar. Ja, på torsdag åker hon alltså om allt går vägen. Hon ska bli ridskolehäst i Kalmar. Snyft, kommer sakna henne.
Sen rövade jag med Tessan å så åkte vi till fölet. Jöns ska jag kalla honom till vi har kommit på ett namn=) Han fick vara ute o springa lite, så vi passade på att borsta tvååringarna. Tessan tyckte att Gangstern var ett mer passande namn åt Jafar (alltså inte Jannis..) Han nafsade henne i nacken hela tiden. Hon tyckte han var så stor så hon frågade om det var en Nordsvensk... Gunnel blev inte glad!

På kvällen var det dax för Cirkus. Barnen tyckte det var kul o jag med lite. Men kallt. Å trött blev man.


Sist men inte minst, även om inte Frost gjorde sig förtjänt av några klappar så är Du värd 500, så som du kämpade!!!(du vet vem=))

Kommentarer

  1. Härligt med Cirkus :-)
    Sjävl var jag iväg på vårrus och L var lite sur över att missa cirkusen... Men men, mammas aktiviteter med sällskap, motion och vin fick gå före :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb