Soffa

Idag har vår nya soffa kommit!!! Kommit o kommit förresten, Roger fick köra o hämta den. Men den var inte här när jag åkte och när jag kom hem så var den här=) Säger bara en sak, den är stooor. Å skööön.
Har hunnit med att rida alla tre hästarna idag, de har faktiskt gått bra vilket är skoj. Funderar på att ta med Jaq på tävling på lördag men jag vet inte. Han går inte tillräckligt bra, men när man ändå ska dit liksom. Så man har nåt att göra... Å så får jag ju tvinga med min Kära vän Jenny som groom. Vi träffas alldeles för lite så bara för den saken skulle man ju ta med honom. (Härromdagen sa hon att hon skulle överge vår familj. Blev alldeles kallsvettig innan förklaringen kom. Pust :s ) Största problemet är ju egentligen att köra två hästar i en transport...

Lektionerna idag hölls ute, markarbete stod på schemat. En liten avramling blev det med ett trasigt finger. Aj, aj. (hoppas det gick hyffsat bra?) Naturligtvis var det inte en ridskolehäst som busade till det inte, de håller ju inte på så... En ny elev fick vi, kul. Från gamla Bergunda. Ska ringa Gunilla och säga att vi tar hennes elever=) Efter sista lektionen hoppade jag upp på en vit springare, blev faktiskt lite trött. (se till att kämpa vidare med henne nu vet ja!)

Tog mig förresten en timme att få in de små.... (läs kräken) Arg var jag då!

Trodde jag skulle få titta på Grace när jag kom hem men inte hade det blivit inspelat inte. Resume´någon?

Kommentarer

  1. fick den plats?? den är säkert jätte fin!!! kramar

    SvaraRadera
  2. Det var ett himla tjat om Jenny, dina andra vänner då?? va va va va???
    SOFFAN??? Då kommer jag och provsitter någon dag i helgn =) Japp det gör jag! Ses då!

    SvaraRadera
  3. Greys.. hm. Jo Greys döttrarna fick besök av sin pappa. Chefen typ beodrarde dom att prata med honom i lilla syster accepterade pappas ursäkt. De gick sedna på middag å hon fick med sig dr Hot till att träffa sin pappa...
    Men du det går ju repris på söndag - så spela in det då!!!

    Å jag kan ju följa me även om du bara tar med en häst:) Å tycker med att vi umgås för lite!!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb