Teori kväll

Idag var det teori istället för ridning. Denna gången handlade det om Löshoppning. Många intresserade, både barn och vuxna kom för att titta. Kul!
Vi började med en fjordkorsning vid namn Casper, han skötte sig väldigt bra och hoppade väl. Men så är han ju löshoppad en hel del.
Sen kom forne ridskolehästen men som varit privathäst mååånga år nu, Toddy Fnatt in. Han tyckte detta var lattjo lajban. Så pass att han testade att åka kana på underlaget oxå... (det gick bra.) Hoppningen gick fort, fort, och kul, kul. (fanns en del som tyckte det var läskigt när han hoppade.)
Sedan kom Valley in. Och hennes vana trogen tvekade hon att hoppa de där hindrena först, men när hon fattat att de inte tänkte hugga henne i benen denna gången heller bestämde hon sig för att hoppa ändå :)
Vår Casper kom in sen, lite tveksam man hoppade väldigt trevligt.
Därefter busade vi till det lite och lät Ship och Nimbus hoppa samtidigt. (jag förklarade att detta inte var vad man brukade göra...) Vilket fall som helst tyckte de att det var det roligaste de gjort på länge. Och när de fattat att det var godis i den röda hinken stannade de även när vi proade :)

Kommentarer

  1. Ja då hade Ebba rätt om löshoppning jag sa att vadå löshoppning? konstigt... Nu vet jag vad det är... jag kanske bli hästtokig jag me..=)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb