Klass 4


Idag har det varit en hektisk dag. Vi började som vanligt med att fodra, släppa ut, mocka mm.
Sen kom det en skol klass som skulle prova på att rida. Vissa tyckte det var Jätte spännande, andra var helt livrädda. Efter att informerat dem om lite olika saker, bl.a att inte busa runt hästarna, satte vi igång. Allt gick bra ända till de lite mer duktiga ryttarna skulle rida. Då hade de andra börjat tröttna och gick ut ur ridhuset och började, just det, busa! Precis utanför ridhusdörren så hästarna bara flög iväg. Suck... Men det var bara en som ramlade av :S.
Men som tur var var Susanne där o hjälpte mig, så hon tog hand om det stackars barnet:)
Sen var det dags för Dagcenter att komma och rida. De kommer varje tisdag och de är såååå duktiga! På bilden är det Putte och Marabou. Berättar mer om dem en annan dag.
Men däremellan han jag faktiskt med att cykla ner till Statoil och köpa varsin glass. En till Sus, en till Tessan, en till hovis o en till mig. Jag tog den dyraste...
Å så har vet (veterinären) varit i stallet. Stackars Molly mat o drick vägrar:( Det blev lite blod prover och lite dropp. Som om Molly hade lust att stå stilla så att droppet kunde sitta kvar. Nääää. I-M fick allt stå o hålla droppet. Men sen blev hon trött i armen och ville åka hem o äta. Men hon hade ialla fall fått i sig halva påsen med dropp så nu klarar hon sig nog ett tag. Stackarna!
Nu i skrivande stund kom Linda o Claudia och visade att de var sååå duktiga med att motionera. Bara för att jag skulle få dåligt samvete. (det lyckades...) Men å andra sidan har jag cyklat till dagis ,cyklat till stallet, sprungit med en massa ryttare, cyklat ner till Linas för att fodra, cyklat till Statoil, upp för den tråkiga backen, sprungit med fler ryttare, cyklat ner till Linas igen, ridit, cyklat till dagis och sen till sist cyklat hem. Pust!

Kommentarer

  1. Annelie måste säga det igen du och jag är ju bäst....:) fast du är nog bättre på motionen
    Therese

    SvaraRadera
  2. Kunde inte sagt det bättre själv:)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb