En vanlig onsdag.







Lite bilder från onsdag kvällen. Först har vi sista special gruppen, sen har vi gruppen kl.18.00, sen råkade jag ge bort kameran till Nancy och då råkade visst jag komma med på ett kort... Sen är det föräldrarna som bar latar sig på läktaren, tycker ju de kunde göra någon nytta när de ändå är där...:) Gruppen kl.17.00, tyvärr fattas en del ryttare :( och sist är det hästskötar-kursens deltagare som övar på att putsa sadel och träns.

Idag Torsdag hade jag ingen kamera med mig. Vi tar lite kort en annan dag. Men alla har varit duktiga. Mimer var lite busig, tyckte jag var kul. Malin fick byta häst från Ryan till Paplyn men det ville hon inte göra om... Marie var dressyr-proffs på Casper :). Sist ikväll hoppade Åsa och Fredrika. Riktigt kul lektion. Synd bara att man ska sluta kvällen med att bli utskälld:(
Folk förstår nog inte att man blir ledsen.

Kommentarer

  1. Och du förstår nog inte hur besvikna dom båda flickorna blev som väntat hela kvällen på att få komma in i ridhuset.
    Under dom åren vi har haft häst har det kommit och gått olika ridlärare, men aldrig så vitt jag vet har dem stängt ute andra ryttare vid privatlektionerna när det är ridskolan som haft lektionen.
    MVH/ en mamma

    SvaraRadera
  2. Ja vad ska jag säga, försökte ju förklara men du lyssnade ju inte ens:( Malin hade jag berättat det för innan, skrivit det på ridhuset och det var ingen privatlektion, de var två och både Lynn o Malin skulle varit med från början + en till. Det hade blivit 5 st.
    Men man är väl LHK:S sämsta genom tiderna då:(

    SvaraRadera
  3. Nu vet inte jag vad det handlar om, men tycker ändå att du är bra anneli! :)
    Och om det är lektioner/privatlektioner så är det självklart att man inte kan vara i rihuset om man nu inte ska vara med på dom. Och LHK har ju en jätte fin padock! Varför inte använda den när vädret tillåer? Men hästfolk är knepiga, därför jag håller mig med dom där jag har min häst.
    Och ofta blir det tjabb om bara små saker. Men som sakt, du verkligen INTE den sämsta LHK har haft! Det kan jag lova dig! Va på ridskolan varje dag innan jag fick häst.

    Ha det bra :) Kram Elin.

    SvaraRadera
  4. Tack. Behövs lite värmande ord ibland:)

    SvaraRadera
  5. Ville bara säga att du är BÄST!!!Och det verkar som om folk som har tillgång till ridhus inte kan tänka sig att rida nån annan stans.Den som hade en padock att rida i ändå,(önsketänkande)!!!Inte alla ridlärare som ställer upp o har lektion "på begäran";)så vi syns i kväll,hoppas alla sett att ridhuset är upptaget!!!Kram från en annan mamma som rider i ur o skur i skogen!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb