Sopot dag 2

Beachen mest hela dagen.
Jättelång strand, massvis med folk men ändå inte trångt o jobbigt. Underbart att bada!!!



PÅ em/kväll passade Mira o jag på att ta manikyr. Har ju funderat på detta men inte "haft råd", så nu passade vi på då det var billigt.
Mira jättenöjd, själv hade jag mer velat ha "fransk manikyr" men sånt gjorde hon inte, men jag är nöjd ändå.




På kvällen blev det en fransk restaurang (hade tidigare ätit på polsk o italiensk). Jag hade tänkt beställa grodlår (!!!) men det var bara en liten rätt o rätt så dyrt så då bidde det inte det. Ångrar mig nu. Mira o jag tog pasta igen (gårdagen tog vi pasta frutti di mare-jättegott) Men det vi tog nu (2 olika men vi åt av varandras hela familjen ) var något av det godaste vi någonsin ätit. Så kul då man blir nöjd.

När vi ska bli snygga på kort...

Sebbe o Roger åt lamm

Min pasta. Ser inte mycket ut för världen men oj så gott!
Alla barnen så duktiga, beställer helt själva.

Det fanns små kiosker överallt där vi bara var tvungna att köpa något skoj. Mysigt.

Vi bodde nära stranden men ca 2 km från centrum men det var härliga promenader.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ordspråk

Hopptävling på Kalmar Hästsportklubb